
Hamlet în sos picant
după Aldo Nicolaj
Cel mai bun rol masculin – Petru HADÂRCĂ, rolul Froggy
Gala Premiilor UNITEM 2021
Cele mai bune costume teatrale – Tatiana POPESCU
Gala Premiilor UNITEM 2021
Nominalizare. Cel mai bun spectacol dramatic
Gala Premiilor UNITEM 2021
Nominalizare. Cea mai bună lucrare regizorală
Gala Premiilor UNITEM 2021
Nominalizare. Cel mai bun rol secundar masculin – Alexandru Pleșca
Gala Premiilor UNITEM 2021
Nominalizare. Cea mai bună scenografie
Gala Premiilor UNITEM 2021
Regie: Alexandru Cozub
Scenografie: Iurie Matei
Costume: Tatiana Popescu
Spectacol nerecomandat tinerilor sub
16
ani.
Data premierei:
30 Noiembrie 2020
Comedie /
1h 55min
/ Pauză: Nu
TNME,
- Sala Mare
Prezentare video
Parteneri:
Acțiunea are loc la Castelul Elsinore, dar nu în sala tronului, ci în bucătăria regală unde masterchef-ul Froggy drege, din polonic, cuțite și pahare, tragedia prințului danez bântuit de himere; ba chiar, pentru mai mult efect, din gelozie și amor rănit, îmbracă armura bătrânului Hamlet.
Teatrul Național vă invită la cel mai condimentat spectacol al stagiunii!
Premiera “Hamlet în sos picant” după Aldo Nicolaj desfășoară o panoplie de situații comice savuroase pe canavaua unei piese-reverie mustind umor (pe alocuri negru). Ați ghicit, acțiunea are loc la Castelul Elsinore, însă nu în sala tronului, ci în bucătăria regală unde master –șeful Froggy drege, din polonic, cuțite și pahare, tragedia prințului danez bântuit de himere; ba chiar, pentru mai mult efect, din gelozie și amor rănit, îmbracă armura bătrânului Hamlet. Pentru cunoscătorii textul original, trama re-elaborată și re-inventată cu mijloacele teatrului absurdului, e cel puțin curioasă și incitantă. În plus, voioasa montare diriguită cu mână fermă de Alexandru Cozub prilejuieşte spectatorilor reîntâlnirea cu actorii de prim rang ai scenelor din Moldova: Petru Hadârcă, Angela Ciobanu, Diana Decuseară, Dan Melnic, Ghenadie Gâlcă, Margareta Pântea, Iurie Focșa, Mihai Zubcu, Alexandru Pleșca. Expresiv şi ghiduș, ansamblul artistic melanjează uluitor magia muzicii, cinismul duios, acrobaţiile sentimentale şi rostirea plină de farmec; ca într-o oglindă strâmbă, luminile rampei revelează nebănuite caracteristici ale eroilor shakespearieni, nimic nu este ceea ce pare; Hamlet, Gertrude, Claudius, Laert sunt împinși în plan secund sau chiar complementar, în avanscenă sfârâie bucatele și se pregătește ceva…
Bucătăria ajunge câmp de bătălie – ce-i drept , în sânge e doar friptura… restul e picanterie.Publicul e poftit să se prindă cu gust în această farsă surprinzătoare.
Teatrul Național vă invită la cel mai condimentat spectacol al stagiunii!
Premiera “Hamlet în sos picant” după Aldo Nicolaj desfășoară o panoplie de situații comice savuroase pe canavaua unei piese-reverie mustind umor (pe alocuri negru). Ați ghicit, acțiunea are loc la Castelul Elsinore, însă nu în sala tronului, ci în bucătăria regală unde master –șeful Froggy drege, din polonic, cuțite și pahare, tragedia prințului danez bântuit de himere; ba chiar, pentru mai mult efect, din gelozie și amor rănit, îmbracă armura bătrânului Hamlet. Pentru cunoscătorii textul original, trama re-elaborată și re-inventată cu mijloacele teatrului absurdului, e cel puțin curioasă și incitantă. În plus, voioasa montare diriguită cu mână fermă de Alexandru Cozub prilejuieşte spectatorilor reîntâlnirea cu actorii de prim rang ai scenelor din Moldova: Petru Hadârcă, Angela Ciobanu, Diana Decuseară, Dan Melnic, Ghenadie Gâlcă, Margareta Pântea, Iurie Focșa, Mihai Zubcu, Alexandru Pleșca. Expresiv şi ghiduș, ansamblul artistic melanjează uluitor magia muzicii, cinismul duios, acrobaţiile sentimentale şi rostirea plină de farmec; ca într-o oglindă strâmbă, luminile rampei revelează nebănuite caracteristici ale eroilor shakespearieni, nimic nu este ceea ce pare; Hamlet, Gertrude, Claudius, Laert sunt împinși în plan secund sau chiar complementar, în avanscenă sfârâie bucatele și se pregătește ceva…
Bucătăria ajunge câmp de bătălie – ce-i drept , în sânge e doar friptura… restul e picanterie.Publicul e poftit să se prindă cu gust în această farsă surprinzătoare.
Bucătăria ajunge câmp de bătălie – ce-i drept , în sânge e doar friptura… restul e picanterie.Publicul e poftit să se prindă cu gust în această farsă surprinzătoare.
DISTRIBUȚIA
Froggy
Cathy
Inge
Breck
Hamlet
Regina
Horațio
Laert
Grunter, Elios
CRONICI
Maria Pilchin
Maria Pilchin
Teatrul Național „Mihai Eminescu” de la Chișinău, care a fost un catalizator și o locomotivă a celei de-a VI-a ediții a Reuniunii Teatrelor Naționale Românești, duminică a mai venit în scenă cu o proprie reprezentație: „Hamlet în sos picant” de Aldo Nicolaj în regia lui Alexandru Cozub, scenografia lui Iurie Matei și costume de Tatiana Popescu. Piesa dramaturgului italian este o invitație de relectură și de revizitare a capodoperei shakesperiene. Aflăm istoria lui Hamlet privind pe furiș în sala de banchete din bucătăria palatului. O altă perspectivă care vine și dintr-o lume consumeristă, dintr-o estetică gastronomică pe care o trăim cu toții. În scenă se gătește, miroase chiar a bucate. Opulența, felurile preparate (mari, de papier-maché), duelul fast-food-urilor sugerează și aparențele calității pe care o trăim astăzi în bucătăriile noastre.
Froggy, bucătarul șef (Petru Hadârcă), un hot kitchen chef, preluat parcă din concursul „Iadul Bucătarilor”, este cel care, aflând despre relația din trecut a soției sale (bucătăreasa) cu Claudius, noul rege al Danemarcei, pune la cale o răzbunare. Îmbrăcat în armura regelui mort, i se înfățișează lui Hamlet care îl ia de năluca propriului tată. Asta schimbă povestea și felul în care ne raportăm noi la ea. Un fel de Qui pro quo în altă cheie. M-am gândit la Petru Hadârcă actorul, regizorul, autorul de emisiuni radio și TV, m-am gândit la experiența lui din cadrul mai multor teatre importante din Chișinău și București în care a activat, toate erau acolo în acel bucătar-șef. Și mă gândeam că fără toate acestea, inclusiv fără experiența lui managerială, poate am fi avut în scenă un bucătar șef mai stingher, mai neîndămânatic. Chiar și constituția lui fizică, vârsta, temperamentul armonizau cu rolul, ceea ce nu este de ignorat. Or, Petru Hadârcă e o prezență mai mult decât importantă a lumii teatrale românești, este un artist care are propriul stil inconfundabil. Apreciez în primul rând capacitatea lui de a aduce note tragice într-un rol de comedie și invers. Vocea, gesturile, mișcarea scenică performantă amintesc mereu de un bufon care știe că de fapt lucrurile stau altfel, el e nebunul lucid într-o lume alienată. Și această duplicitate, această calitate de transfigurare este foarte actuală astăzi în lumea nostră scindată și schizoidală. Petru Hadârcă este artistul eminent al timpului său, e proiecția acestuia și, totodată, proiectorul scenic al epocii sale.
Hamlet (Ghenadie Gâlcă) este tânărul plictisit și resentimentar care suntem noi toți acum (indiferent de vârstă). Hamlet suntem noi toți. Și mi se pare că Ghenadie Gâlcă, un actor de luat în seamă, l-a jucat excelent. Alexandru Pleșca în rolurile lui Grunter și a reginei Elios (travesti, teatru în teatru) mi-a confirmat intuițiile mai vechi, îl observasem în cadrul mai multor spectacole. Un actor de forță. Care încă își va produce rolurile sale mari, e un potențial vulcanic acolo. Vârsta îi va adăuga, nu îi va lua din energia potențială. Angela Ciobanu, Margareta Pântea, Dan Melnic, Diana Decuseară, Iurie Focșa și Mihai Zubcu m-au asigurat încă o dată de randamentul creator al naționalului nostru. Și acest spectacol este, cu siguranță, o carte de vizită a acestuia!
Maria Pilchin
RECOMANDĂRI
Duminică, 17 Dec - 18:00
Miercuri, 20 Dec - 18:30
de Alexei Vakulovski
Dramă, Istorie, Biografie
1h 40 min
/ Pauză: Nu
TNME,
- Sala Studio
Au rămas 17 locuri disponibile!