Skip to content
TNME
  • Program
  • Activități
    • Repertoriu Curent
    • Evenimente
    • Stiri
    • În montare
    • Arhivă spectacole
  • Trupa
    • Actori
    • Regizori
    • Colaboratori
    • Orchestra
  • Despre Noi
    • Cine suntem
    • Contact
    • Administrația
    • Regulamentul evenimentelor
    • Transparență decizională
    • Sălile teatrului
    • Posturi vacante
    • Istoricul TNME
  • Bilete
    • Bilete Online
    • Vouchere
    • Biletele mele
    • Termeni și condiții
Menu Close
  • Program
  • Activități
    • Repertoriu Curent
    • Evenimente
    • Stiri
    • În montare
    • Arhivă spectacole
  • Trupa
    • Actori
    • Regizori
    • Colaboratori
    • Orchestra
  • Despre Noi
    • Cine suntem
    • Contact
    • Administrația
    • Regulamentul evenimentelor
    • Transparență decizională
    • Sălile teatrului
    • Posturi vacante
    • Istoricul TNME
  • Bilete
    • Bilete Online
    • Vouchere
    • Biletele mele
    • Termeni și condiții
main_006A4549
Bilete

2021-09-24 19:00:00

Frumos e în septembrie la Veneția

după Teodor Mazilu

TN ”I.L. Caragiale”, București
Regie: Mariana Cămărășan Adaptare: Mariana Cămărășan Scenografie: Vladimir Turturică Light design: Ștefan Vasilescu Video: Vlad Lăzărescu Regia tehnică: Andi Tuinea
1h 15 min
TNME, Sala Mare
Pagina spectacolului
O neașteptată poveste de dragoste se dezvăluie acolo unde suntem prea obișnuiți să vedem doar neajunsurile, într-o realitate pe care doar visul pare că o mai face suportabilă. Dar el nu poate și nu trebuie să o substituie, ci doar să-i aducă la lumină profunzimea, sensul și frumusețea. Această parabolă teatrală îi aduce împreună pe actorii Oana Pellea și Mircea Rusu, însoțiți de o echipa de creație deja consacrată cu care Oana Pellea a realizat N(AUM), Efectul razelor gama asupra crăițelor lunatice, Idolul și Ion Anapoda: Ștefan Vasilescu, Vladimir Turturică, Vlad Lăzărescu și Mariana Cămărășan. „Îndrăgostiți de însuși faptul de a fi îndrăgostiți, milioane de oameni visează Veneția. Adriatica bate cu valurile sale malurile de cărămidă ale insulei. Felinarele se aprind unul câte unul, dintr-un tonomat se aude incredibila muzică a lui Lucio Dalla. Totul e ireal de frumos. În mirajul romantismului absolut, o femeie și un bărbat se redescoperă, așa cum nu și-au imaginat vreodată că ar putea fi. Realitatea, mijlocită de vis și dincolo de vis, este, de fapt, fabuloasă, iar lucrurile pe care abia îndrăznim să le visăm există deja în sufletul fiecăruia dintre noi. Ele prind viață atunci când… atunci când trăim acea… acel… nu găsesc cuvântul… care e antonimul singurătății?” Mariana Cămărășan “Mazilu avea un spirit de combatant. În fiecare clipă era pregătit să participle la o cruciadă împotriva confortului intelectual, a certitudinilor și a clișeelor. Aveam impresia că inteligența lui începea acolo unde a noastră obosea, dizlocându-ne cu flacăra ei rece din cotloanele amăgirilor și prejudecăților. Există artiști la care puntea între viață și operă e greu de identificat, contururile ei se pierd în cețurile și contorsionările ființei. La Mazilu această punte e limpede desenată. Regăsim în teatrul lui toate componentele dramatice ale omului Mazilu: alegerea deliberată a singurătãții, refuzul oricărui tip de cârje (de la cea socială până la cea metafizică), înclinarea spre sinceritatea dusă până la frontierele auto-mutilãrii. Frumos e în septembrie la Veneția… face parte din invitațiile la o luciditate împinsă până la extremele ei consecințe. Scenariul propus e radical, posibilitățile sunt numai două: ori trăim, ardent și total în prezent, cu toate spaimele, fragilitățile și deliciile lui, ori, precum protagoniștii piesei, ne refugiem într-un alt timp – trecut sau viitor – și ratăm întâlnirea noastră cu viața. “Totalitarismul” scenariului propus e îmblânzit de farmecul dialogului și de o evanescență, dar reală tandrețe a autorului fațã de cei care, din frică fațã de nemilosul prezent, se refugiază în brațele ocrotitoare ale himericului. Cu siguranță, precum Sfântul Antonie cel Mare în pustiu, a fost și el vizitat de această ispită. Rezistându-i, a dobândit, cu un preț dureros, dreptul de a ne vorbi despre ea. A trăit într-o neîncetată exigență față de sine, în refuzul (sau neputința?) compromisurilor. Și cum spunea unul din personajele lui: ”Cine nu iubește compromisurile, nu iubește viața.” Dar e vorba de o cu totul altă viață decât cea care a fost, scurtă și mistuitoare, viața lui Teodor Mazilu.” Ioana Mazilu Proiect susținut de Raiffeisen Bank.

Simona și Arhitectul

Irina Nechit
Teatru la microfon, Radio Moldova
Spectacol radiofonic / 
1h

Povestea acelor oameni care într-o seară s-au adunat în jurul unei mese

de Radu Iacoban
TN ”Mihai Eminescu”, Timișoara
2 h

Furtuna

de William Shakespeare
Teatrul Fără Nume
2h 15 min

Regele Lear

William Shakespeare
TN Eugen Ionesco, Chișinău
Dramă / 
4h

Despre Noi

TN "Mihai Eminescu"

Prima instituție teatrală de expresie română din Basarabia și nava pilot a spațiului cultural dintre Prut și Nistru inaugurată oficial la 6 octombrie 1921.
TNME

Contact

Casa de bilete: (022) 22-11-77
Program: 09:00 - 19:00. Luni zi liberă.

Adresa: Chișinău, Bd. Ștefan cel Mare, 79

tel: (022) 22-64-27; fax: (022) 22-27-93

email: info@tnme.md

Teatrul Național Mihai Eminescu 2023